30 November

Så var det äntligen första advent. Och den här storhelgen är snart över.

Förkylningen har blivit mycket bättre under helgen och det ända som är kvar nu är liiite hosta och snuva. Såå himla skönt!
I torsdags så blev jag ju tvungen att baka lite inför kalaset i helgen.. så jag bakade rocky road med lite egna tilllägg och hallongrottor. Allt utan några problem...men sen började det strula till sig för mig.
Skulle vara duktig och göra knäck och världens fonaste pepparkaks hus. Knäcken brände inte fast i botten men blev allt brunare och brunare. Till slut luktade den så illa att jag faktiskt gav upp och styrde den av plattan.
Sen kom vi till pepparkakshuset.... Vi limmade ihop alla sidorna och jag lyckades bränna mig på det där nedrans sockret vilket inte alls var nå skönt.
Men till slut stod huset rätt rakt men skorstenen var lite trasig och väldigt ihoplimmad. Vi tänkte att vi kunde ju bara sätta lite extra glasyr där så skulle problemet vara ur världen. Första glasyren blev alldeles för tunn och nästan genomskinlig när den hamnade på huset. Så det var bara att vispa ihop en ny för att få bättre lycka. Men satan va fult att blev, allt rann och det blev inte alls någon höjdare så det slutade med att vi slängde bort hela huset....
då var det ju bara kvar att diska undan pannorna som vi använt........
.....vilket var lättare sagt än gjort eftersom knäcken hade stelnat och satt som ett centimeter tjockt lock i botten och sockerröran ska vi inte till att tala om. Så jag la pannorna i blöt över natten och slängde in handduken för kvällen. Kändes verkligen som att det inte fanns något hopp att försöka reda upp röran då klockan var över 11 och båda var trötta och sjuka.
Dagen efter så kom jag ju på den brilljanta iden att koka upp röran med massa vatten och röra den lös igen. Då äntligen lossnade allt och jag la ner alla tankar som hade med misslyckandena att göra.
Micke på affären för att handla det sista till kalaset.. vad tror du han kommer hem med? Jo ett nytt pepparkakshus :( Så jag antar att vi måste göra ett nytt försök, men jag avvaktar med det tills jag kanske fått några bra tips på hur jag ska lyckas. haha :)

Nu är det söndag igen men inte vilken söndag som helst, utan första advent 2008. Julen närmar sig med stormsteg och alla julklappar måste inhandlas. Har ju även världens bästa syster som fyller 18 år här i dagarna. Så jag måste försöka hitta the perfekt gift for her och jag har faktiskt några bra ideer :)

Nä nu måste jag nog försöka gå och väcka mitt lilla hjärta som fortfarande sover sött, sen måste jag laga lite mat till lunch lådorna imorgon. Det är söndagsmiddag i kväll och vi slipper laga själv :P Sam ska få äran denna söndag och det ska bli spännande att se vad han kokar ihop för kvällen i ära :)

Nu har jag skrivit så himla långa inlägg varje gång så jag tror jag måste börja skriva lite oftare så det blir kortare inlägg som någon faktiskt orkar läsa :P

Kram kram

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback