Så himla skönt, äntligen sängen!

Den här dagen blev en riktig impuls dag.
När jag stod och städade på lottas i morse vid 8 snåret så kom jag på att jag skulle måla datarummet idag. Och så blev det!!
När jag slutade jobbet strax efter 12 idag så for jag direkt hem och satte igång med renoveringen och vid 9 tiden i kväll så var jag klar. Då var det städat, satt upp tavlor och jag passade även på att göra en grov rengörning av katträdet för det behövdes verkligen. Ska lägga upp bilder nån dag här när jag letat rätt på kameran :P

Har haft två väldigt kreativa dagar nu här hemma.
Igår blev det att rensa gården, så jag började med att bestämma vilka buskar och träd som skulle få stanna och vilka vi nästa vecka ska kapa bort. Sen plockade jag 18 liter vinbär, rensade rabarber buskarna ( vilket veeerkligen behövdes) och frös in det som var ätbart och slängde bort skräpet. Sen gick jag iväg med allt ris vi hade ( riset som Peter tidigare i somras hjulade över av misstag för att han inte ens såg att det var en skottkärra under) Sen tvättade jag en del tvättar och allmänt stökade på här hemma.

Vårat nästa husprojekt som faktiskt är påbörjat men som har stannat upp är trapp #¤#&%¤#&%¤#. Men till det så behöver jag en stot del manlig styrka så jag får se vilka som har tid att hjälpa mig med den där skiten. För det är verkligen inge kul att skrapa bort allt lim, och dessutom väldigt tungt då det inte är någon öppen trapp.

Avslutade denna arbetardag med ett glas vin, en dusch med peeling och nu ska jag bräddra lite i nya Ikea innan jag ska vika in för dagen. Såna här dagar är man värd en good natts sömn :D

Puss och kram

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Maria Olovson

Helvete kvinna lugna ner dig jag blir ju trött bara av att läsa......tänk på att jag får huset snart och blir ju skrämd ;-) Hahahhah Puss på dig

2009-08-19 @ 10:57:40
URL: http://miaolovson.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback