Julfesten

I fredags var det julfest på rätts, där vi först fick glögg och pepparkakor med två olika sorters ädelost. Sen fick vi en helt underbar turkisk buffe med massor av mat som Ankin och Örjan hade jobbat med hela veckan. Allt kom i rätts stämning med turkisk musik, raki och vatten serverades till middan. Sen hade dom även köpt ölen Efes. Så hela konceptet fanns där.
Vi körde julspelet pakkeleg eller hur det nu stavas. Man snor iallafall andras julklappar :P Någon kan få 10 paket och någon kan vara helt utan i spelets slut. Jag lyckades vinna hem två paket, ett med massor av kryddor i och en med en söt liten bunke som passar perfekt när man tex ska pensla bullarna med ägg eller smör eller bara som dipp bunke. Super bra tycker jag själv.
Efter det satt vi bara och surrade en stund innan det var dags att dra sig hemåt. Eftersom jag hade en chaffis så skjussade vi även hem ett par till degernäs där vi stannade till på en öl och slutet på idol. Fick även se Anders välkända och omtalade "trofé rum".
Summan av allt är en otroligt lyckad fest, och jag kände mig verkligen som en i gänget. Tack så mycket :)

Idag har det varit ganska lugnt här hemma, tog sovmorgon, for på en del ärenden. Sen blev det synd mat med Peter och Micke och nu har jag just skjussat upp dom till krogen. Har tvättat undan all tvätt och tar hand om Athos som kastrerades igår. Han är fortfarande lite trött och sover en hel del men jag tycker att han piggnar till bra. Han fick en bit ben av mig nu och han är överlycklig. Han har skött sig så bra att han tom får slippa tratten för en stund så han verkligen kan njuta av benet.

Jaja, ska gå iväg med den vikta tvätten nu och fortsätta njuta framför tvn :)

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback