11 Januari

Helgen har varit kanon, blev årsmöte på omberget på lördan. Idag var vi först på middag hos mickes föräldrar sen kaffe och film ute hos Peter och Linda. Har varit en skön helg men den har gått fortare än vanliga helger, det var lite synd. Men men :)

Av ren nyfikenhet ( vilket säkert inte förvånar mina närmaste vänner ett dugg) tänkte jag att jag skulle kolla upp vad mitt namn egentligen stod för. Jag googlade lite och kom in på Svenskanamn.se....

" Namnet Rebecka betyder "bunden", "att knyta" eller "fängslande" från det hebreiska ordet rivqah eller rivka. Det har även förslagits att det betyder kviga eller den feta.

Ovanstående är dock endast teorier. Namnet är flera tusen år gammalt och man vet egentligen inte vad det betyder. "


Tänk att man kanske en gång i tiden kanske döpte sitt barn till Rebecca för att hon var fet?! :P Tyckte det var lite humor, hehe :)

Mikael:

"Mikael eller Michael är ett mansnamn med hebreiskt ursprung med betydelsen "Vem är (som) Gud?", "Vem är likvärdig Gud?". I bibeln är Mikael en ärkeängel; en av de tre namngivna ängel änglarna, tillsammans med Gabriel och Rafael. "

Nu ska vi sova för vi ska upp tidigt imorgon för att återgå till jobbet!
Sweet Dreams


Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback