28 jan

Tänkte att jag kunde dela med mig av två filmer jag sett idag.


Stomp the Yard handlar om den 19-årige street-dansaren Bobby från Los Angeles. För att komma vidare efter den tragiska förlusten av hans bror åker han till Georgia för att gå på Truth University. Där träffar han och går med i ett gäng med andra street-dansare. De nya vännerna vill ha med honom i en nationell danstävling så nu måste han välja mellan att fortsätta sin utbildning och försöka vinna tjejen han gillar eller skjuta allt åt sidan och försöka vinna tävlingen.




Vilket år på Hughes High School! Problemen hopar sig för den vackra knäppskallen, den nakne utbytesstudenten, den 90-årige undercoverjournalisten, de desperata jungfruarna och inte minst populäre Jake som slår vad om att han kan förvandla den fulsnygga tjejen Janey till skolbalens drottning. Oturligt nog för Jake har hans elaka syster Catherine och hejarklacksbitchen Priscilla helt andra planer... Skolans fotbollslag har aldrig varit sämre, mitt under en engelskalektion exploderar toaletten och polisen tillkallas efter en rörande Aerosmithserenad.


Rätt bra filmer. Stamp the yard var riktigt bra och den andra är ju en komedi och vad ska man säga, en parodi av andra kända roliga filmer.

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Emmy

Hej hej :-)

Kul att hitta in till dig och tack för film tipsen. Inte alls fel. Gillar dans filmer, så får nog ta och se Stamp the yard!



Ni/du får komma över på fika någon dag, för nu har jag fyllt frysen :-P

Hoppas att du har en fin kväll.

Kramar från Emmy

2009-01-29 @ 16:09:12
URL: http://kennelgnistra.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback