6 juni

Idag hittade jag tillbaka till peppen med att greja på här hemma som jag så totalt hade tappat bort igår. (Såg istället två filmer och bara myste hela kvällen. Den andra filmen vi såg var inte alls nå bra. "Vi hade iallafall tur med vädret -igen!")

Ja hur som helst, idag så har jag jobbat från 0700-12.15 åt lunch med Naima på stan. Sen direkt jag kom hem så klippte jag heeela våran stora gräsmatta (skulle bara ägt en trimmer och en gräsklippare med uppsamlare så hade det sett perfekt ut :P) Sen när jag var klar med det så vattnade jag rabatterna ordentligt för dom var heelt snustorra. När jag gjort det klart så flyttade jag allt bråte som stod på våran framsida. En trasig toalettstol, en gammal brevlåda och en kädhängare som fanns kvar i huset då vi flyttade in och lite annat smått och gott. Plockade lite pinnar och grenar som fallit från träden.
Sen när jag kom in så fortsatte jag på städningen jag påbörjade igår, damsugade både golv och soffor och sen skurade jag.
Efter det så kom sötaste Terhi förbi och vi drack massa kaffe, fikade och pratade massa tjejsnack i vanlig ordning.
Har lämnat tillbaka filmerna vi såg igår och hämtat mat åt Micke och hans arbetskompis som fortfarande jobbar hårt på fabban.
Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Har funderat på att städa lite på uteplatsen, det ser verkligen inte bra ut där nämligen. Skulle ha köpt oss en liten förvaringslåda som man kan stoppa alla uteleksaker i. Som typ, såpbubblor, bollar, mygg ljus och ja sånt som man inte vill ta in med andra ord.

Imorgons to do list är iallafall att:
-spola av utemöblerna
-tvätta ytterdörren
-åka på 1 års kalas hos Noah i Vännäs
och sen bara känna lugnet inför kommande arbetsvecka. Sjukt så fort tiden går, jag skulle vilja ha längre helg. Nu känns den iofs lite kortare eftersom jag jobbade i morse men ändå.

Hoppas alla har en bra helg iallafall!! Och Grattis igen Maria som blivit husägare!








Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback