Ny vecka nya tag?

Kände mig ovanligt utvilad i morse, och tänkte att det här skulle minsann bli en riktigt bra vecka. Och inte minst för att det är kort vecka...
Men för mig blir det än ännu kortare vecka än planerat. Backade rakt in i ett brandslangs skåp idag och fick kanten på skåpet precis i ryggraden. Så där låg jag platt på magen på golvet nere vid lottas toaletter. Det gjorde så ont att jag inte fick ut ett knyst förän det började rinna lite tårar. Det kändes som jag tidigare kunde föreställa mig när man blir stucken av en kniv. Så med andra ord, inte alls nå skönt. Det visade sig att jag träffade av precis mitt på ryggraden på en stackars kota.
Jag for givetvis och kollade upp det lite senare idag och då visade det sig att det var skador på några mjuka delar men inget på skelettet. Så ibland ska man väl ha tur i oturen. Blir hemma från jobbet imorgon men planerar att återgå till jobbet som vanligt på onsdag. Läkaren sa att såna här skador brukar läka relativt fort och att jag skulle försöka röra mig som vanligt i den mån det gick.
I nuläget går det ganska fint att både ligga och stå men sitta är fortfarande jobbigt. Så det blir morgondagens mission, projekt "Lär dig sitta". Det ska nog gå bra.


Hoppas ni andra haft en riktigt bra start på denna regniga vecka, en fågel viskade i mitt öra att det skulle bli bra väder på onsdag så då får vi passa på att vista oss ute och njuta av de solstrålar vi får..

Sov gott och puss å kram

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback