huvudvärken har äntligen börjat släppa!

Vilken otrolig frihet, resten är tyvärr kvar i kroppen. Men huvudvärken är vääldigt mycke bättre. Ett steg närmare i rätt riktning! woohoo hejja mig!

Är inte lika arg som när jag skrev tidigare nu heller ( både här och på facebook), behövdes ett litet pepp talk av min kära mamma! Helt underbart egentligen, att ETT samtal till mamma kan göra så mycke, även om hon säger saker som ändå är självklara. Så fort jag är hemma från jobbet får jag en ånges känsla i kroppen. Jag tycker det är riktigt jobbigt att behöva ringa till chefen och säga "tyvärr kan jag inte komma idag, jag är sjuk" och hela den här hösten har bestått av en massa krämpor av olika slag. Jag rent skäms när jag måste ringa och sjukanmäla mig, känns som ett nederlag. Och inte minst nu när jag vet att det är förlite folk på jobbet redan som det är, chefen är sängliggandes och vice chefen är bortrest! Men nu har jag bestämt mig!!!! NU KOMMER FÖRÄNDRINGEN!!!

Nya punkter på schemat för mitt välmående är:
-Förstå att jag KAN göra saker fel utan att det betyder att jag är värdelös. (jag har en ganska stor del perfektionist i mig som gillar koll och att göra saker ordentligt och rätt)
-Inte ta allt så personligt
-Motionera mera, tur man har en pigg hund som mer än gärna vill följa med mig ut på långa prommisar!
-Äta rätt och framförallt SE FRAMÅT och POSITIVT.

I höst har det ofta kännts som att någon drar undan mattan under fötterna på mig, men nu känner jag att jag måste sätta mig själv i första rum.
När man börjar tänka efter på vad man verkligen har istället för vad man saknar så inser jag ganska fort att jag har det helt underbart.
Jag har en sambo som jag beundrar och älskar.
Jag har ett HUS, ett helt fantastiskt hus som är varmt, fullt av kärlek och trygghet.
Jag har underbara djur och en helt otrolig familj!
Jag har inga allvarliga, livshotande eller permanenta sjukdomar.
Och att inte glömma mina vänner, även om jag inte kanske ringer varje dag, eller hör av mig på ett tag så betyder det så mycket att veta att ni bara är ett samtal bort. Ni är guld!

Jag tror att ibland, lite nu och då så måste man sätta sig ner och titta på sitt liv från en annan vinkel. Jag är otroligt tacksam för allt jag har idag och för allt min framtid kommer att ge!!

Nu kanske ni tror att jag går på droger eller nått eftersom jag skriver om allt detta här på bloggen, men jag har bara tagit en ordentlig tankeställare och känner att jag vill dela med mig av den!

Sov gott allihopa :)

Kommentarer
Med vänliga hälsningar jessie james

Ja man får väl hoppas på att den inte ger värre biverkningar eller något annat längre fram :)

Bra tankeställare!

2009-11-06 @ 01:30:53
URL: http://jessiemodell.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback