Ledig efter lunch på fredag, eller kanske tom ledig fredag?

Nä inte här, inte ens halvdag :( Men men, bara att bita i det sura och se till ljusare tider :P

Efter jobbet idag satte jag mig direkt i trappen och fortsatte skrapa... och skrapa.... och skrapa. Men idag gick det faktiskt lite bättre, fick tom bort allt på själva trappväggen ( alltså den delen som saknas på en öppen trapp;P ). Fick ett bra tips av Terhi när vi var förbi i huset igår, det var något lösningsmedel som tog bort Lim rester och klotter. Nu luktar det gaskammare på hela övervåningen så jag tog med mig djuren och flydde till nedervåningen. Annars blir vi nog alla fulla av ångorna och kanske tom huvudvärk. Aja, med LIIIIITE tur kanske micke haft tid att skrapa lite när jag kommer hem från jobbet imorgon. Snacka om lycka. Den behöver absolut inte vara klar ( ABSOLUT INTE) men det skulle vara skönt om man får hoppa ner lite mer än 4 trappsteg. För jag har skrapat 4 trappsteg helt klara, sen återstår bara slipning, spackel, slipning igen och massa måla :) Ser fram emot måla parten, tror det kommer bli så grymt bra när det blir klart.. ÅÅÅH kan den inte bli klar nuuuu!

Snart ska jag ut och kissa Athos för kvällen och hoppas att Micke hittar hem i någorlunda vettig tid ikväll från Sams hus. Dom håller nämligen på att lägga golv, och har han samma iver som jag när jag jobbar så lär han komma hem när det är klart typ :P

Jag har aldrig sett mig som någon speciellt impulsiv person. Men jag har helt klart kommit att överbevisa mig själv.
Jag har lätt för att dra igång projekt. Kan vakna på morgonen och sen gå på jobbet och komma på någon SUPER BRA ide, typ som att måla data/kattrummet. Åkte direkt efter jobbet och kirrade färg och sen stängde jag in mig i rummet tills jag gjort allt klart :) En annan dag kom jag på att jag ville tapetsera nere i vardagsrummet... så jag drog på mig arbetsbyxorna och arbetade 5 timmar sen var det klart...
Små projekt är ju helt underbara. Man mår ju så jädra bra när man kan titta på hur fint man har gjort, och speciellt när det är "billiga" projekt. Sen att man kan stryka EN sak till från too doo listan är ju underbart..


Nä nu ska vi ut och gå, puss och kram :)

Och till alla er som är lediga eller har halvdag imorgon så njut av lång helg :)

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback