Lördag med möjligheter till en fantastisk dag..

Nu har jag inte skrivit här på ett tag, och det beror delvis på att det händer så mycke på andra plan.. Saker jag kanske inte vill skriva ut här..

Men igår blev en riktigt härlig fredag, kom hem från jobbet, tog en dusch och sen packade jag in hunden i bilen och drog till Vännäs för att ha en pizza-idol-myskväll bara jag och hon. Och vi kom fram till att vi inte setts SJÄLV alltså bara jag och hon sen hon flyttade till vännäs... För er som inte känner henne så var det väldigt länge sedan, innan hon fick sitt första barn... och ja det är ju säkert 5-6 år sedan. Så igår var en riktigt härlig och framför allt ärlig kväll. Man behöver inte tänka på att det kanske finns några små öron som hör, och man behöver inte förfina något.
Det är som lättare att prata om allvarligare saker då. Men självklart älskar jag att komma förbi när jag får träffa hennes underbara barn också!!!
När jag skulle köra hem så insåg jag att hela vännäs var täckt  av is och det var inte så jätte roligt att köra, men ju närmare umeå jag kom så blev väglaget bättre och bättre. TUR ATT JAG LÅNADE MAMMA OCH PAPPAS BIL MED VINTERDÄCK!! annars hade jag blivit kvar i vännäs till idag för då hade jag aldrig vågat köra hem.

Hur som helst, och konstigt nog så kände jag mig som hemma där igår.. har aldrig varit i hennes nya lägenhet och vi har nästan inte träffats något på ja säkert 2-3 månader... men så fort jag klev ur bilen så kändes det som att vi pratat varje dag. Är det inte fantastisk med sånna kompisar? Som man alltid vet vart man har, man kanske inte alls hörs på 2  månader men sen när man väl rings eller ses så är det där glappet som borta! Jag tycker iallafall att det är superhärligt, så tack Therese för en bra kväll :)


När jag kom hem så slocknade jag ganska fort för en  gångs skull, vaknade till en snabbis när micke kom hem men sov sen som en stock hela natten, typ första på ja jag vet inte hur länge. Brukar alltid vakna, titta på klockan, ligga vaken i 5 minuter och sen somna om igen och vakna trött som fan när man väl ska kliva upp.
Så idag vaknade jag vid 8 tiden och kände mig rätt utvilad och ja jag är ju fortfarande vaken och funderar på vad man ska göra av denna lediga lördag. En sak är redan bokad, jag MÅSTE damsuga och skura, sen måste jag iofs förbi i Terhis och Sams hus tydligen har dom hunnit jätte mycke på renoveringen. Man kan säkert få sig en pensel i handen och dra ett litet strå till stacken :) Det brukar alltid uppsattas...

Nää. ingen novell ska skrivas denna morgon så jag säger nog pungt för den här gången...

Jst det, tack ida för inbjudan på kaffe, det ser jag fram emot. Slå en pling nån dag för min tele gick sönder så vääldigt många telenummer är borta :(

puss och kram och håller tummarna för att detta blir en braaa helg :)

Kommentarer
Med vänliga hälsningar lillasyster

Här var man öppen, snabbisar mitt i natten, skriver man sånt i sin blogg?



HAHA!

2009-10-20 @ 10:14:30

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback