Sista tisdagen som ensam!

ÄNTLIGEN ÄR DET SLUT PÅ ENSAM JOBBANDET!!!
På torsdag kommer min arbetspartner Emma äntligen tillbaka. Hon skulle kommit för jätte länge sedan men bröt olyckligt benet mitt upp i alltihopa.. Men nu rackarns är man med kompanjon. Kan inte ens beskriva hur skönt det känns!


På tala om jobb så hände något lite obehagligt idag. Vi (eller jag) städar några trapphus i stan och när jag kommer ner till entren i ett av dom står det tre människor i 50-55 års åldern och pratar massa. Och en av gubbarna är upprörd och jag hör också att han skällt ut en pojke för att han hoppat över staketet och promenerat över "deras" gräsmatta ( gräsmattan som är mellan trapphusen så det är inte direkt någons privata mark)  Hur som helst hör jag efter ett litet tag hur det knackar på porten som har port lås och sura gubben öppnar dörren. Och där står det en liten pojke på kanske 11 år. Och försöker be om ursäkt och förklara att han faktiskt inte visste att man inte fick gena över gräsmattan och att han inte sett några skyltar där det står att man inte får gå där. Gubben river av honom och säger med upprörd röst att "man ska väl inte behöva sätta upp en skylt om att man inte får hoppa över ett staket" och drar en jämförelse med att man inte hoppar över ett staket till ett privat hus och traskar över deras gräsmatta. Vilket jag personligen tycker är en superdum jämförelse då det är typ mitt i stan och massor av folk passerar där varje dag.

Pojken säger också att han inte tycker det är okej att Gubben hotat honom genom att säga "jag vill aldrig se dig gå här igen, då blir det andra bullar". Vilket gör att gubben blir ännu mera irriterad och svarar tillbaka "Vadå menar du att du blev rädd eller?" annars är det inte olaga hot.

Den här stackars lilla pojken blev bara mer och mer klämd och speciellt då han var ensam och dom var tre stycken vuxna som stod där och bara tittade på honom medans Gubben dumförklarade den lilla pojken.
Det hela slutar iallafall med att Pojken säger att han ska ringa sin pappa som är polis och höra vad han säger.... Gubben blir stött och säger att han också är polis, vilket gör att diskutionerna fortsätter och jag känner mig så jävla sugen på att gå fram till Gubben och fråga vad han håller på med. Han beter sig som att han är yngre än den där lilla killen som faktiskt VÅGADE gå tillbaka till trapphuset och försöka be sur Gubben som just gett honom en utskällning om ursäkt och prata igenom sittuationen.

Hur som helst efter att pojken gått och gubben stått och sagt massa dumma grejer i porten går han tillbaka till sina vänner och säger att han verkligen hoppas att Pojkens pappa ringer så han får förklara för honom vilken jäcla skit unge han har. Han vill verkligen prata med någon som uppfostrat en sån son....

Sen vänder dom sig om till mig och säger " Vad tycker du då? Tycker du att vi är några gamla stofiler" Och jag vet inte alls vad jag ska svara. Egentligen ville jag bara säga att gubben betett sig som skit och att det är HAN som ska ringa pojkens pappa och be om ursäkt till sonen. Men istället säger jag bara att jag tyckte det var synd att det skulle bli en sån stor grej av ingenting... Och sen har jag haft dåligt samvete för detta hela dagen, stackars lilla killen och ingen stod upp för honom. Nästa gång ska jag baske mig säga vad jag tycker och avbryta innan det spårar ur som det gjorde idag......

Men det är lätt att vara efterklok.

Hoppas du fattar något av det jag skriver, har en förmåga att skriva precis som jag skulle ha berättat, men då hade den här berättelsen blivit en novell... och det blir bara krongligt (krongligare?).
Aja

Puss och kram och sov gott!

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Hanna

Jag håller med dig Rebecca. Pojken var modig som försökte be om ursäkt. Fick nästan lite ont i hjärtat för hans skull..

Hoppas pappan ringde upp till gubben och gav honom en oredentlig utskällning

2009-10-21 @ 17:31:15

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback