Imorgon är en av mina favorit dagar på veckan

har två favorit dagar på arbetsveckan, onsdagar och fredagar. Då spenderar jag mesta tiden på rättsmedicin. Lugnt och skönt, putsa lite fönster damma och ja pyssla på. Det är så himla mysig stämning där :)

Fick en kommentar för ett tag sen om huset, tack för att du skrev en kommentar förresten :) Jag blir så glad.
Vårat hus är på 122 kvm och är bygt 1966, lite för stort för oss just nu men nån lycklig dag  här i framtiden blir man väl fler. Annars har jag hört ett rykte om att grannarnas barn behövde UG :P
Hur som helst var huset i väldigt bra skick när vi köpte det, men som alltid när det är äldre personer som bott i huset så vill man ju alltid poppa upp det.
I dagsläget har vi koncentrerat oss på att få klart entre plan. Då har vi tapetserat om sovrum, tvrum och kök. Har även målat datarummet och det har jag inte laggt ut någon bild på även om jag lovat det. Har inte fått dit rätt möbler än så det känns så dumt att lägga ut en bild på något som inte är riktigt klart.
Vårat nuvarande projekt har varit att dra bort heltäcknings matta från trappen till övervåningen, slipa och måla( vi har hunnit till att mer än halva går att börja slipa) sen ska vi tapetsera en fontvägg i vårat mys tvrum nere i källaren.
Sen har vi sparat den dyra renoveringen till senare, sånt som byta rör under marken, brunnar, badrum och kök. Men det tar vi lite pö om pö. Men jag skulle tippa på att innan jul har vi nog gjort klart trappen, fondväggen och målat hallen och upp till övervåningen. Känns som att vi har rätt mycke roligt kvar.

Åhh nu blev jag super sugen på att börja slita och greja här hemma. ( kanske märks på mitt lååånga inlägg om en så kort fråga) hehe :)
Nä inte helgen som kommer nu men helgen efter det ska det vara tapetserat här nere i källaren och trappen SKA vara slipad. Har dragit ut alldeles för länge på detta jädra trapp projekt. Längtar så tills vi får börja måla trappen så man börjar få den rätta känslan när man kommer innanför dörren!

Nu ska det hända grejer här.
Ska sova nu så jag orkar jobba lite här hemma efter jobbet. Kanon :) Tack för peppen, tänk att en fråga kan göra så mycke!!!

Puss och kraam

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Len

Va kul att du blev inspirerad!

Vi har ju köpt hus, så man är jättenyfiken på andra, hur stort dom har, renovering osv.

Vi ska tapetsera om i 3 rum till att börja med, samt måla hallen och Jordans rum. Kul med hus!!

2009-09-30 @ 09:40:20
URL: http://www.lillalen.blogspot.com

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback