Trappen

Äntligen börjar det ta fart igen i projekt trapp i vårat hus. Jag och Tarja har slitit hela dagen med den, och har nu typ 6 trappsteg som nästan är färdigskrapade. Vi ska skrapa dom lite till innan det är slipning på g..
Sen är jag lite tveksam hur jag ska göra med skårorna som blivit i träet. Antingen ska jag spackla dom så det blir slätt och fint. Men tänk om man inte får det jämnt, då ska man gå och störa sig på det dära hela tiden? Eller om jag ska bara måla med den vita färgen och låta lite av den "gamla charmen" ligga över trappen. Vad tycker ni?
Hur som helst blir trappen vit, har bestämt mig nu!

Efter att ha suttit med en skrapa i handen konstant sen 12 så lägger jag ner för idag tror jag. Måste ju kunna använda händerna imorgon också, är lite lätt öm i dom nu känner jag :P
Just nu sitter jag och funderar på om jag skulle ha putsat fönsterna, Athos har nämligen tryckt nosen mot fönsterna i vardagsrummet så det ser ut ungefär som när man har små barn hemma.


Eftersom det är cykelfesten idag så är det full cykel trafik här förbi vårat hus, så en jag sänder ut en VARNING till alla bilförare, fulla vuxna cyklister yrar runt i hela obbola så kör försiktigt.


Nä vad ska man göra nu då, kanske skulle försöka få tag på Camilla och höra om hon har någon fönster skrapa hemma. Då har jag verkligen förtjänat ett långt och skönt bad sen. Wounderfuuuul!

Tänkte bjuda på lite bilder också...


Så här såg det ut när vi slitit bort mattan och slitit bort några millimeter tjockt skum typ..




Visst blir det fint när allt det svarta är borta? Tycker iallafall vi varit riiiktigt duktiga! Så det här det det vi hunnit so far.

Har glömt skriva att vi var hos läkaren i tosdags med Athos igen. Dom snittade lite och tog prover på tre ställen så nu måste lille plutten gå med tratt. Vilket så klart inte uppskattas fast nu börjar han acceptera det och inser att han tar sig fram iallafall.





Så  här ser två av hans stygn ut, stackars lille vännen. Rakad lite på halsen och rakad runt stygnen.





Åter igen, TUSEN TACK Tarja för all hjälp idag! Du är en stjärna :)

Puss och kram

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Pia

Gosh va duktiga ni har varit! :) Vi fick inte så mkt skåror i våran trapp efter många timmarsslipning, och sedan spacklade vi lite där vi tyckte det behövdes. Blev bra! Hoppas ni får veta snart vad eran stjärna är allergisk imot. Kramar! P

2009-09-19 @ 20:17:53
URL: http://piiias.blogg.se/
Med vänliga hälsningar Ulrica

Åh vad duktiga ni är!! Kommer bli superfint :)

2009-09-20 @ 09:33:02
Med vänliga hälsningar Tarja

Hej Söt!!!

Visst var vi duktiga igår....

Synd bara att man inte orkar ta i så mycket....

Som sjöbba sa detta är ju kargöra =)

Thi,hi ta micke i örat å sätt han i arbete.....

Det är ju inte bara du som bor i huset å ska renovera själv....Roligt kan man ha när man renoverat klart....Pussss på dig du söta....Love u.

2009-09-20 @ 11:48:42

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback