Första natten

Jahapp, då ligger jag här nu och ska sova första natten av 4 utan min älskling vid min sida. Känns alltid så knäppt att gå och lägga sig utan att ha någon som säger god natt, snarkar en liten stund och värmer mig om jag fryser.

Nåväl, det är ju bara 4 nätter så det kommer nog gå galant, det finns ju faktiskt något så fiffigt som mobiltelefon nu för tiden:P
Jag har iallafall kommit på att jag ska göra ett projekt varje dag nu när Micke är borta. Både för att hålla mig ifrån att bara sitta i soffan och glo på tv i min ensamhet varje kväll och för att vi faktiskt har en massa saker som jag kan ta tag i :) Dagens projekt blev att klippa åkern vi har odlat runt huset, och det var lättare sagt än gjort mina vänner. Men efter ett par liter svett, ett halft äppelträd i håret och en hel del vilja ser vi nu våra grannars hus igen. En toppen ide av mig kan jag själv tycka nu när det för en gångs skull INTE regnar. Så nu kan vi säga CHECK på dagens uppgift och jag kan lägga mig med gott samvete :)

Jag har tusen inredningssaker jag skulle tagit tag i också, typ kattrummet som ser ut som ett enda stort skämt just nu. Men för att jag ska kunna göra det så krävs det att jag måste in till stan och shoppa ett nytt databord och kontorsstol, och eftersom vi köpte en kamin och en ny tv här om veckan så får det faktiskt vänta tills en annan månad.
Om jag bara har penslar däremot ska jag nog måla klart taket i vårat "blivande" sovrum imorgon. det skulle vara skönt att få det gjort. Galet vad jag känner mig hurtig och i göratagen... Konstigt nog så passar jag alltid på när micke är på resande fot eller jobbar em. En kväll så målade jag kattrummet (datarummet), en annan dag så var jag och köpte bänkskiva och färg.. mätte, sågade, målade och pikade..  och vipps hade vi två finfina hyllor i en garderob i hallen där jag kunde ställa alla skurmedel och micron. Jag tokgillar mina mindre och större projekt :D

Athos tycker verkligen att det är underligt när inte Micke är hemma när jag går till sängs. Han har nu äntligen laggt sig efter att ha vankat av och ann här i huset. Gråtit en skvätt och sen insett att husse inte Är hemma. Stackars liten. Nä nu ska jag ringa min favorit och säga god natt för idag!!
Sov gott

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Emmy

Stackars Athos, förstår ingenting! Och stackars dig med! Vad är det för jobb han är på då han inte är hemma om veckorna?



Middag blir jätte trevligt där om ca 2 veckor :-P

Kramar

2010-08-31 @ 10:12:48
URL: http://emmymarie.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback