Otursveckan

Nu känner jag att det borde vända snart. Hur mycke otur kan man ha på en vecka...
.... Startade måndan starkt med att halka i en betong trapp och sträcka heeela höger sida av kroppen... Igår var det nära på att jag ringde in mig sjuk och var nära på att åka hem från jobbet flera gånger men höll trots allt ut. Idag känns ryggen lite bättre men höften är fortfarande allt ifrån okej. Så fort man har suttit en stund är man stel som en pinne från låret och upp till brösthöjd. Men det känns iaf skönt att det går åt rätt håll. Hoppas på att vakna upp imorgon och känna mig som en kalas pingla igen istället för att kroppen vill gå i pension.
Igår fick jag inget gjort, dock köpte vi några semlor och åkte ut till peter och linda på mys time.
Idag startade jag med att tänka en bra tanke. Tänkte nämligen ta med mig hela pappersinsamlingen så jag kunde dumpa den på återvinningen påvägen hem från jobbet. Hade en hel stor ica maxi papperspåse som var ööverfull.
När jag väl kommer ut till bilen inser jag att jag är lite tidig så jag börjar sortera lite i bilen för i den har vi massa skräp. Allt slutar med att jag sorterar upp allt i bilen i prydliga påsar, smäller igen bakluckan och bakdörren och drar iväg mot stan. Efter halva obbola vägen blev jag lite osäker på vart jag ställde den där stor överfulla påsen och ser till min fasa att jag inte kan se den när jag kikar bak mot baksätet. Ringer då min kära granne Neil som jag alltid möter på morgonen när jag drar till jobbet, han är nämligen alltid ute med sin hund då. Ber han tvär kolla om han ser påsen på gården om jag kanske lämnat den där... Han ringer upp just när jag kommit till jobbet och säger att jag lyckats backa över påsen, vält ut halva och sen har påsen fastnat i bilen och dragits med efter hela gatan upp mot obbola vägen.. ÅÅÅÅHHHHH, tre knäpp för beccis!!!! Han hade varit snäll nog och plockat ihop allt som låg på gården men jag kände ändå att jag inte kan låta allt vårat papper ligga över resten av gatan. Så jag ber Micke ringa en livlina... Rune kan vara en räddare i nöden ibland. Han tog på sig ytterkläderna, gick och hämtade våran hund och en påse och gick snällt och plockade upp allt vårat utspridda papper....

TACK RUNE!!!

Nu har jag storstädat hela huset så vi imorgon efter jobbet bara kan sjunka ner i soffan och rå om varandra. Känner att jag vill glömma denna otursvecka så snart som möjligt och börja på en ny kula. Håller tummarna för att jag fyllt min kvot av otur och går mot ett ljusare slut på veckan. Med lite tur hittar jag tillbaka till ett trevligt humör också :P

Annars är allt kanon här hemma, tiden går fort och snart är det VÅR :) Jo just det Ulrika, stugan ligger på Tarv här i obbola :)


Grattis också till Emmy som fyller år idag!

Kram kram

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback