Nyårsafton 2009-2010

Sådär, nu har vi börjat det nya året med glädje. Vaknade vid 10 pysslade på lite här hemma och sen gick jag ut med athos. Och det var ingen lätt match ska jag tala om för er. Ingen väg var plogad så jag och athos fick plumsa fram hela prommisen. haha galet jobbigt och en vanlig prommis på en halvtimme så hinner man ju gå ganska långt, men inte idag, det tar så mycke längre tid när man ska plumsa, men Athos älskar ju det så han var överlycklig. När vi kom tillbaka var det bara att rycka tag i skottningen eftersom det fallit så himla mycke snö under natten.

Hur som hest var nyårsafton över all förväntan, det blev middag hos Rune och Anita där bjöds det först på skumpa till fördrink, Västerbottens paj med gräddfil, rödlök och löjrom. Samt några snittar som var fantastiskt goda.
Till varmrätt åt vi oxfile och stekta kantareller på savoykols bädd med potatisgratäng, sallad och bea. Sen till efterrätten blev det toblerone parfait med hallon. Muuumms säger jag bara!!

Efter middan åkte vi runt och önskade gott nytt år till Peter och Emmy och partyt där mamma och pappa var. Sen kom det efterlängtade 12 slaget som vi firade hos mickes föräldrar. 7 minuter över 12 ringer mickes jour telefon och plikten kallar. hehe Micke hann just ställa ner "skumpa" glaset och då ringer telefonen. Men han fick iallafall vara med under hela middagen och smälla alla raketerna så det kunde inte bli bättre :)

Själv drog jag över till peter och emmy igen och snackade lite skit tills micke slutade och kom och hämtade mig. Dom hade dessutom fått så mycke mat över så dom ska komma hit ikväll och bjuda på mat. Känns som att jag inte klagar :P Micke jobbar ändå em så jag blir glad över sällskap!

Här är lite bilder från vårat nyår!!

Den goda maten, tyvärr fick jag ingen bild på efterrätten





Vi svänge förbi Peter och Emmy :)





När vi kom tillbaka till Rune och Anita var dom i full fart med att spela Google Eyes,
ett spel som absolut kommer stå på min nästa önskelista!







Sen kom de fina nya året som självklart invigdes med en hel del raketer, de flesta bilderna såg tyvärr ut så här..



Men jag fick till några fina bilder också :)









Här hade Mickes jour telefon just ringt men jag insisterade på att jag iaf ville ha 2 bilder på oss tillsammans.



Alltså jag och dessa jädra snöflingor, dom det här är andra bilden där jag täcks av en snöflinga, ska lägga ut den bilden senare så ni ser, haha! Ganska kul!



Än en gång, Gott nytt år mina vänner :)


Kommentarer
Med vänliga hälsningar anita

Hej gumman! Tack för att du inte lade upp "den där" bilden... :-)

2010-01-01 @ 16:20:53
URL: http://jessiemodell.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback