Jag är så upprörd..

Igår när jag skulle lägga mig så klickade jag in på tv3.se för att hitta något att se och snubblade över en serie som heter Generation fett. Det är nog den mest avtändande och bisarra värld. Jag blev rent äcklad över inslaget men så klart även fasinerad över hur folk i andra länder faktiskt lever. Detta avsnitt utspelade sig i Missisippi och ett av inslagen handlade om en 3 åring som var beroende av cola, socker och fett. Han vägde nu 30 kilo.... En 11 åring som var så fet att hans ben hade blivit missbildade..
Det är väl helt otroligt att man som förälder ser vad som händer men inte vill (kan) hjälpa sina egna barn till ett hälsosamt liv. Enda grönsakerna man kunde få tag på var såklart (som allt annat) friterade.. Att köpa skräpmat är betydligt billigare än att köpa "riktig" mat. Så dom fattiga familjerna hade inget val än att köpa och proppa i sig själva och sin barn massa fett. Sen har någon smart jävel kommit med förslaget att man ska förbjuda feta människor att köpa skräpmaten?!?! hur tänkte dom då, är det inte att börja i lite fel ende? det måste väl vara bättre att satsa på att köpa in mer färska grönsaker och annan bra kost och försöka få ner priset på de så mycke de bara går. Istället för att förbjuda feta att handla vad dom vill. Hur ska det då gå för dom fattiga som bara har råd att köpa denna skräpmat.. vad ska dom då leva på?

Vill du se vad jag pratar om så kolla den här länken Generation fett 

Idag har jag inte gjort många knop. Tog en riktig sovmorgon, åkte på möte med jobbet, ut med Athos och sen tillbaka till sängen.

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback