Jag vill inte, jag kan inte, jag har inte tid...

Kände i morse hur jag började få ont i näsan och sen började det kittla lite längst bak i gommen... sen kom slemmet i halsen och nu ligger jag är och har ont i huvet och helt död i kroppen.. FAAAAN...
Ska kurer så mycke jag kan nu ikväll så att jag iaf kan hålla ut dom här två pytte dagarna som är kvar av arbetsveckan. Har iaf varit iväg och köpt massa halstabletter nu och ska göra en stor balja med te och honung. Sen ska jag bädda ner mig för kvällen i soffan. Såå typiskt mig att dra på mig sjukdommar, det är ju helt otroligt. Men jag ska ändå vara glad har varit otroligt frisk den här våren jämnfört med vad jag brukar vara. Tror att det kan bero på att jag drog på mig en ordentlig förkylning efter nyår. Så efter det har jag varit mycke piggare.
Har tagit en shot med hostmedicin nu också så slemmet börjar försvinna lite men hostmedicinen är lite för stark så jag blir "stressad" i kroppen av den.

Hur som helst, om jag slutar tänka på mina åkommor kanske dom försvinner så jag kan ju istället berätta att jag fick finbesök på restaurangen idag av Terhi och Nellie :) Så jag fick äran att gosa lite bebis på lunchen och det var inte dumt ska jag säga er.

Har lite otur idag, just idag när jag känner mig krasslig så är det stopp på fabban och Micke trodde inte han skulle komma hem före  jag gått till sängs för kvällen. Typiskt, och sen imorgon går han på och jobbar em så jag måste se till att gosa extra mycke med han i helgen :D Tur jag har massa djur hemma som kan ligga och gosa med mig när Micke är borta.

Nä nu har jag svamlat färdigt för idag, nu vet ni iallafall vad jag har gjort under dagen. Åh kom på att jag har mormors hemmagjorda svartvinbärssaft hemma. Tror bestämt att jag måste gå och göra mig ett glas av det också, det är säkert som medicn :P

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Vicky

Jag är också dödssjuk, har försökt hålla ut och jobba vidare men idag gav jag upp, ringde och sjukanmälde mig. Det låter ungefär som samma sjukdom!

Kul att du bloggar igen, nu har jag tillbaka dig på min dagliga och långa lista med bloggar igen :)

2010-06-10 @ 10:55:16
URL: http://vickevira.blogg.se/
Med vänliga hälsningar Vicky

haha näe, inget kliande för mig, mest bara tät i nästan och hosta. Skulle prova febern imorse men det gick inte för jag kunde inte stänga munnen och andas genom näsan. Men jag verkar ändå vara feberfri.

Annars är det bra, semestern närmar sig och ser fram emot en skön sommar!

Jag jobbar ju fortfarande kvar på drollan, och restaurang och förkyldning går ju inte så bra ihop så det är bäst jag håller mig hemma :)

Hur är det med dig då? Jag läste ju att du fått nytt jobb, var är du nu då?

2010-06-10 @ 14:30:57
URL: http://vickevira.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback