Torsdag

Kan börja med att säga att restaurangen stod kvar i morse, ingen brand och ingen glömd olåst dörr. Jag är stolt över mig själv :P
Shit idag har det varit full rulle på restaurangen. Vi har verkligen fått stå på tårna hela lunchen, men desto skönare när man får komma hem och känna lugnet, ta en dusch och samla nya krafter.
Idag ringde Micke till mig på jobbet och sa att han hade en överraskning till mig när jag kom hem. Han sa också att han nog inte skulle ha tid med något husstäd ikväll (som vi annars gör på torsdagar) Och gissa om jag blev nyfiken.
Första tanken var att visst har inte token börjat skrapa på fasaden själv och bara så här utan förvarning...
När jag kom in på kvarteret så såg jag att söder väggen fortfarande var intakt, bron stod kvar på sin plats men det stod en tom släp vagn på uppfarten. Micke har alltså ryckt upp den där mooooonster stora busken vi hade mitt på gräsmattan!! ÅHHH vad jag blev glad, ÄNTLIGEN blir jag av med det satans berget mitt på gräsmattan. Jag hjälpte till att köra iväg allt ris och krattade ihop alla småbitar.
Nu när jag tittar ut så kan jag inte annat än le, vi kommer få en stor och fin gräsmatta när vi fått bort lite av alla buskar. Sen att slippa köra konbana med gräsklipparen känns också som ett lyft i vardagen!
Så dagens ros går idag till Micke som slitit ute på gården hela dagen!!
Har skämt bort Micke ikväll med Tacos och sen smög jag ner lite jordgubbar i korgen också så snart blir det glass och färska jordgubbar :) Gäller att visa uppskattning när han drar igång med den här storleken av projekt!

Tack för kommentarerna om soffan :) Tror det kommer bli kanon när vi får upp lite tavlor och övrig inredning också.
Maria: Jag visste inte ens att du läste bloggen förän Micke sa det för ett litet tag sedan. Kul att du följer oss här hemma :)

Imorgon måste jag göra massa ärenden på stan innan jag ska jobba kväll på jobbet, hur ska jag hinna allt?!
Ha en bra helg på er allihopa!


Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback