Dagens hje(ä)lt(e)

Thihi, lite humor där i rubriken men det är faktiskt så. Dagens hjälte är ingen mindre än Rune Hjelt!!

Jag har försökt förbereda mig psyskiskt hela dagen på att när jag kommer hem så har jag en heeel del skottning framför mig. Klibbsnö dessutom.
Det första jag ser när jag ska svänga på boställsvägen är att skottargubbarna SOM VANLIGT hoppat över våran gata och spara den till sist.
Men också att MIN GÅRD ÄR SKOTTAD. Och det finns bara en människa som skulle göra det utan att jag ens behöver be om hjälp med det. Och det är just svärfar Rune! Dessutom eftersom han märkte att jag inte var hemma från jobbet än så tog han med sig Athos ut på en prommis där han fick springa av sig lite. Helt obeskrivligt skönt för mig att få komma hem till detta. Så härmed utnämner jag Rune till årets hjälte efter allt han gjort och hjälpt oss med under årets gång. Hans allkunskap om allt möjligt hade vi inte klarat oss utan. Att han hjälper oss med Athos väldigt ofta är heller ingen nyhet, men väldigt betydelsefullt för oss. 

Jag tycker nästan denna hyllning räcker som uppdatering idag.

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback