"helgen" är över

Så var denna helgen över och det innebär att Micke är iväg igen och utbildar sig på Sandö. Typiskt.
Helgen har flygit förbi så himla fort och jag har knappt fått någon egentid alls med min älskade man. Nästa helg tror jag att det blir iallafall en kväll där telefoner och dator är förbjudet.. Kanske laga lite god mat, dricka ett glas rött och se idol och njuta av varandra. Jag tror nästan jag måste styra upp det.

Idag har jag två saker att klaga på:

1.
Imorgon är det arbetsdag 8 av 12 på rad... eller ja jag är ledig på onsdag. Vi jobbar var fjärde helg. Dom veckorna jobbar vi måndag-tisdag-onsdag-torsdag-fredag-lördag-söndag-måndag-tisdag-onsdag-torsdag och är ledig fredan. Men eftersom jag har deltid på råttsmedicin som jag städar på måndag tisdag torsdag och fredag så kan jag inte vara ledig den där sista fredan så då har jag fått ledigt onsdan istället. Så jag får ju inte den dära LÅNGA OCH VÄLBEHÖVLIGA LEDIGHETEN som dom andra får :/ Kalla mig bitter över små ting men eftersom det är ett kontinueligt rullande schema så är det faktiskt lite störande.
Enda pisitiva med att jag fick min kvällstur på tisdagaar är väl att då har jag gjort bort den i början av veckan och har sen bara dagtid kvar. Hade kännts jobbigare att ha stängning tex torsdagar då man börjar känna sig trött och längta till ledighet.

2.
Min rygg och nacke har inte känts bra i helgen. Jag vet inte vad det är jag gjort, men något är fel.. I lördags efter jobbet skrattade jag till lite och varje gång jag skrattade kändes det som att nyckelbenet låg fel?! Antar att jag har någon superstpänd muskel som skriker GE MIG MASSAGE. Sen har jag mitt vanliga fel i bröstryggen som återkommer med jämna mellanrum. Tror jag ska beställa tid hos herr naprapat så han får knyckla till mig lite. Sist jag  var där så knakade han en jädra massa och efteråt sa han att han skulle vilja att jag kommer dit iaf 2 gånger till så han verkligen får till det bra. Jag hade så klart inget schema med mig så jag lovade att åka direkt hem, kolla schemat och sen boka lite tider. Men när jag kom hem kändes det så himla bra att jag sket i det..Antar att här kommer straffet :P Kanske man skulle ta tag i det ordentligt och förhoppningsvis bli bra. Men det är ju så himla dyrt. Tror jag betalar 450 per gång. Ska jag då dit 3 gånger är det ju 1350 kr. PLUS att Athos nu börjat sin medicinering. Det blir mycke pengar det. Bara för besöket vi gjorde i fredags och nästa fredag blir 1000 kr.

Nu ska jag sluta skriva sånt som är dåligt och tycka synd om mig själv. Istället ska jag berätta att vi idag blivit med mutterdragare, ny tvättmaskin och torktumlare (begade men nya för oss). Vi har också bestämt att vi ska fira julafton hos oss i år. Sooom jag längtar!! Måste handla hem en massa saker, bland annat en julgran.

Nä nu ringde Micke och sa god natt så då är det lika bra att göra detsamma.
God natt!



Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback