Hundsnack och SKK kräks!

Jag fick ett samtal i måndags från SKK (Svenska kennel klubben) angående att vi sökt hjälp av dom med att försöka medla mellan oss och Athos uppfödare. Eftersom att uppfödaren vägrar svara när man ringer, lägger på om man ringer skyddat samtal så fort hon hört vem det är och ringer ej upp när man lämnat meddelande.

Som jag skrivit om tidigare fick vi avslag från försäkringsbolaget om att få ut några pengar tillbaka. Ingen försäkrig gäller, ingen doldafel försäkring och allt är uppfödarens fel som inte såg till att hennes papper var i ordning. Räkningarna från Athos veterinär hopar sig på hög och är just nu uppe i 25 000 (på strax över ett år, medräknat dom här vaccinpsrutorna vi ger honom nu) enligt vad vi har kvitton på. In början sparade vi inte alla kvitton eftersom vi inte trodde de skulle bli en sån oterkommande vana.

SKK var ett av våra sista hopp och så har vi sån tur att vi får en markatta till jurist... SUCK! När hon ringer upp mig så låter hon jätte sur och det finns ju ingen som helst anledning för henne att vara sur mot mig. Hon klagar över att det går ju inte att komma här när hunden är 1,5 år och kräva pengar tillbaka... Jag som tog rätt illa upp var ju tvungen att förklara IGEN fasten jag skrivit ett långt brev till dom med all info att vi köpte honom när han var 4 månader, det tog ett halvår drygt innan dom kunde fastställa vad det var han var allergisk mot och sen har jag först och främst pratat med mitt försäkringsbolag, uppfödarens försäkringsbolag, kollat om den där dolda fel försäkringen och såklart försökt in i det sista att lösa detta med uppfödaren UTAN att behöva blanda in några juriseter i leken. Men hon fortsätter bara muttra och säger att Uppfödaren inte är en av deras medlemar och att dom bara kan hjälpa medlemar. Jag säger ju då att det är ju JAG som behöver hjälp och jag ÄR en av era medlemar. Hon gör en sista suck och spyr ut att båda i konflikten måste vara medlemar... "Men det är ju klart, du kan ju alltid vända dig till reklamationsnämnden, men du har ju egentligen inte försökt att reklamera hunden så lycka till!!"

Tack BITCH!

Kan säga att så fort det kommer ett nytt inbetalningskort till SKK kommer jag inte att betala in, jag kommer gå ur.. Varför ska jag betala för att finnas med i ett "jag har minsann en renrasighund" register. 
Nä huvva vad jag är bitter, gå nu in på någon annan blogg som sprider lite glädje innan ni stänger ned datorn så inte min bitterhet smittar alldeles för mycke!!

Imorgon är det ju trots allt helg :P

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Jessika James

Jag tycker du ska försöka kontakta dom igen å be å få prata med någon som är vettig, för den där kvinnan lät ju helt rubbad. Nu är jag dock inte så insatt i alla dom där reglerna osv. Men det låter ju sjukt att BÅDA ska behöva vara medlemmar för att DU ska få hjälp!

2010-11-26 @ 00:12:25
URL: http://strawberrydreams.webblogg.se/
Med vänliga hälsningar Anonym

Det är en tragisk historia, och ja ssk ställer juh vissa krav på uppfödarna för att de ska få vara medlem i ssk. Och eran uppfödare verkar juh minst sagt inte göra det! Avla på sjuka hundar! För visst visade sig att andra hundar/släktingar till eran Anthos hade liknade sjukdom?.. Tycker så synd om er! Och vad har hon för anledning att vara otrevlig???... Styrke KRAM!

2010-11-26 @ 11:20:21
Med vänliga hälsningar annica

nej vet du vad! ring upp SKK och be att få prata med någon annan, någon som har lite förståelse för vad ni har måstat gå igenom! passa också på att spy galla över kärringen som vägrar så lite som åtminstonde förstå er. stå på dig! behöver du extra kraft så kan jag kasta ett samtal med alla mina graviditetshormoner över dem! :)

2010-11-26 @ 14:55:33
URL: http://[email protected]

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback