Julstök

Idag tänkte jag åka upp och byta gardinerna jag köpt till köket en snabbis.. Svängde in på expo och möttes av parkeringsvakter och något fotbollslag eller något som packade grejer i kassan.. Och MASSA folk. Jag insåg rätt snabbt att detta inte kommer bli en lätt match, ecter expo åkter jag och hämtade förstärkning, Emelie!! Och tur var väl det, fick bra tips och råd och fick en hel del handlat. Hon styrde vagnen och jag packade i massa saker och betalade. Toppen!! Men trafiken var helt otrolig och det fanns inte alls många parkeringsplatser kvar utanför affärerna. 
Väl hemma igen så började jag packa upp allt julfint jag handlat, upptäckte att jag inte hade några lampor med smal sockel till adventsstjärnorna i fönsterna så det blev även en snabbis till ica i obbola. Men nu sitter dom strykta gardinerna uppe, mysljusen är tända och stämningen på topp. 

Imorgon är det första advent, skyltsöndag, Runes födelsedag och Mickes födelsedagskalas med familjen. + att jag helst ska hinna baka lite medans micke är och hjälper barn in i brandbilen vid konsum. Pust!
Men jag tror ändå att det kommer bli en toppenmysig dag. Håller också tummarna för att det blir fintväder så många tar sig ner till konsum för att lyssna på barnen som sjunger, kolla in det som säljs och äter en hamburgare från skoterklubben.










Det blir en vit jul hos oss i år :)

Nu ska jag fortsätta mysa med Micke, ha en bra kväll på er


Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback