NCIS

Sitter och varvar ner efter dagens jobb. Lunchen var full av stress sen dog befolkningen av och kvällen blev lugn. Har tänt upp en brasa för att få lite värme i huset och Athos har bänkat ner sig i soffan brevid mig. Mysigt värre. Kommer dock inte hinna njuta alldeles för mycke för klockan ringer 05.00 imorgon så när Navy är slut ska jag gå bums till säng och släcka lampan.

Dom har ju dessutom lovat en herrans massa snö och oväder imorgon och de kommande dagarna som jag förstod det. Vilket naturligt vis innebär massa skottning och jag som inte ens har kvar en hel spade!! Vart är mannen i mitt liv när jag verkligen behöver honom? :P Måste nog svänga in på Jula efter jobbet och köpa en spade som jag faktiskt spanat ut i förväg. En ny poppig modell som ska vara ergonomisk och ser faktiskt lite knäpp ut om ni frågar mig. En ny stor skovel ska jag däremot vänta med. Jag menar hur mycke snö kan det komma egentligen? Nä det får bli ett senare problem. OM dom nu inte skulle råka ha ett pang pris på en imorgon för då kan det nog hända att det följer med en sån hem också.

Nog om spadar och snöstormar. Den kommande natten är natt nummer 3/5 av mina ensamma nätter denna veckan. Det är himla tur att Micke inte åker iväg ofta på kurser och dylikt för det är gaalet tråkigt och ensamt att ha hela det här stora huset själv. Att gå och lägga sig är svinkallt och det finns ingen att krypa upp emot och få lite värme av. Nog för att katterna alltid sover med oss i sängen men dom vill ju inte så gärna bli omhållna.. och sen ger dom ju inte så mycke värme heller när dom är så små.


Jaa just det, fick sålt soffan från gillestugan igår också. Chefen köpte den av mig och jag kunde inte vara lyckligare. det är bättre att det är tomt där inne än att när vi väl ska in med grejer där så måste vi börja frakta iväg gammla grejer. Har en hel del grejer till som jag ska försöka sälja iväg också. Blir nog en anonns på blocket tror jag. Men först måste jag samla ihop alla grejerna, fota dom.. tömma dom på grejer och ja ni hör ju. Det kommer ta tid och frasen "jag gör det nog en annan dag" kommer jag  nog använda mig av mer än en gång innan jag väl drar mig i kragen och fixar det.

Det var dagens uppdate, bye bye

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback