Inte riktigt mina tur dagar

När jag vaknade i måndags så kände jag att nu är det dags att få tillbaka lite energi och positivt tänkande. Nu är jag baske mig less på att känna mig så negativ hela tiden. Dock har jag stött på en hel del motgångar denna vecka.. igår hade vi en beställning på jobbet och dom skulle ha 120 mackor och lika många koppar kaffe. Jag hade en till tjej som jobbade med mig och en till i disken. 5 minuter innan leveransen skulle gå ut så lyckas jag välta ut en hel såndär behållare som vi har kaffet i. Det vil säga ungefär 45 KOPPAR!!!! Med min tur så faller det självklart mot mig och fötterna dränks i kokhätt kaffe. AJ AJ AJ, cafet var dränkt i kaffe, jag hade ont och sen stod jag ju helt plötsligt utan 45 koppar kaffe. Vi hade desutom kunder som stod och hörde på mitt svärande, men vad kan jag göra? Det gjorde såå ont att jag kunde inte riktigt bita ihop och vara tyst. En av kunderna sa illa kvikt, HON MÅSTE IN I FRYSEN MED FÖTTERNA! HAHA hallå? jag kan ju inte gärna hoppa in i frysen så jag slet av mig crocsen och sockarna kavlade upp byxorna och bad till gud att fötterna inte skulle vara totalt skållade. Jag hade ju brottom med att bygga nytt kaffe också så det vara att ligga i... Vi klarade oss med några minuters försening och jag kunde återgå till att försöka städa upp röran jag ställt till med.

Gissa om jag blivit mobbad på jobbet idag? Fötterna klarade sig ofattbart bra faktiskt, lite ön i tårna på högerfoten men eftersom jag hade sockar på mig och faktiskt fick av mig dom på 3 röda så vart ingen större skada skedd.

Försökte ladda om idag och komma med NY positiv energi till jobbet idag istället... Åter igen hamnade jag på att göra kaffe till en leverans. När jag ska lyfta en sån där stor bumling med kaffe så läkte den lite och jag fick en dusch över bröstet. Utan att fundera och i en ny värld av smärta slet jag bara av mig jobb tröjan. Som tur var hade vi inga kunder just då för då hade jag stått där med bhn i vädret och runthoppandes. Det ilar fortfarande i bröstet och för en stund trodde jag att hela bröstvårtan skulle ramla av. Men jag kom på den fiffiga iden att kyla med en väldigt kall youghurt förpackning. Så jag fick lite kontorstjänst en stund eftersom jag inte såg riktigt klok ut. Stoppade in youghurten i bhn och vände på den titt som tätt.

Efter detta har jag nu mer eller mindre fått förbud att komma nära kaffet ett par dagar...

Törs jag testa att komma till jobbet med ny positiv energi imorgon eller ska jag helt enkelt skita i det och återgå till att vara lite halv bitter?

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Isa

Haha, är det något som ligger i våra anlag eller har vi bara råkat bli så klumpiga påba två?

2010-10-08 @ 12:27:18
URL: http://isabellpalm.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback