Ny veckan med nya tag

Helgen blev kanon, dock tog den slut lite för fort. Tycker man borde få en dag till ledigt varje helg :P Jag hinner ju inte med allt jag borde på en sån här kort helg.
Jag startade den nya veckan med att vara allmänt förvirrad på jobbet, inte skadligt men ändå inte helt hundra. Efter jobbet kom jag hem till ett trevligt paket från fuji med 100 nya fina bilder att placera in i album. Tror detta ska bli min nya hobby, man har ju ett antal bilder liggandes här i burken och jag är alldeles för dålig på att skicka in och sen sätta i album. Men hur som helst gillar jag min nya vana och för eller senare så har man väl lyckats skriva ut alla dom där Finaste bilderna. Dom som man skulle gråta blod i flera vekor över om datorn skulle krascha eller i vårat fall den externa hårddisken där vi förvarar alla våra fina minnen skulle gå sönder. Så nu har jag lyckats skriva ut balen, studenten lite småresor och lite från renoveringen.
Och att få hem 100 bilder för 29 kr tycker jag känns helt kanon :P

Jag hann dock bara hem, göra ett glädje skutt över bilderna och gå en liten prommis med lille vovven innan jag skulle över till Terhi på kaffe. Efter kaffet lagade jag spagetti och köttfärssås och sen tog jag tag i ett till av mina "shit så jobbigt, jag gör det nog hällre en annan dag" projekt. KÄLLAREN. Tvättstugan har sen länge sätt ut som ett bombnedslag och nu efter att ha spenderat en kväll där så ser det mycket bättre ut. Ska borra upp nån hylla där senare i veckan så jag får till lite mera förvarings plats. Jag grovrengjorde hela tvättmaskinen, tömde filter, diskade doseringsfacken och rengjorde själva hålet där doseringsfacket går in vilket alltid är superäckligt. Sen läste jag ett tips om att man skulle köra maskinen tom med 2-3 msk citronsyra i för att rengöra den. Så nu kan jag bocka av det rummet från min lista.

Imorgon jobbar jag från 11.30 till 21.00 så då blire inte många knop gjorda. Möjligtvis att jag hinner tvätta någon maskin men sen lämnar jag över resten av sysslorna till min favvis :P Han och Rune har ikväll planerat hur dom ska göra för att få in kaminen på plats så  jag tror nästan dom skulle försöka komma igång på riktigt imorgon. Så otroligt vad jag längtar tills våran nya värmekälla är på plats. Tror inte någon kommer frysa när dom kommr hem till oss då, känner jag Micke rätt så är badkläder att rekomendera vid besök hos oss :P

Sov gott, imorgon tar vi nya tag.

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback