snö och storm?

Mamma och pappa ringde idag för att försäkra sig om att vi satt på vinterdäck på bilen jag kör till jobbet varje dag... till deras förskräckelse hade vi ju inte alls gjort det. Och det sägs att det ska bli snö, kallt och storm i natt?! Micke jobbar över ikväll och trodde han skulle komma hem nån gång i natt eller eventuellt imorgon bitti. Och jag kan ju inte vara så kännslokall att jag ska begära att han mitt i natten ska byta däck på bilen. Så det var bara att kavla upp ärmarna, lyfta in däcken i bilen och åka över till käreste far och be om lite hjälp. Nu är vinterdäcken på, pumpade och startklara. Suupernice och en stor ros till familjen på Skogsvägen som hjälpte mig.
Jag testade ju som bekant på att sladda av vägen förra året och vart inte överimpad. Så slipper jag i år så vore det toppen. Nacken är sig inte lik efter förra vevan.

Finbesök av Terhi och Renita med barn idag på jobbet. Inte varje dag man har sånt finbesök på arbetstid, kanske inte i vanliga fall heller vid närmare eftertanke.

Just nu är den stora frågan om jag ska fortsätta läsa min bok eller se något på datorn tills jag somnar! Jag tror det lutar lite åt att se något, för jag är ett proffs på att läsa några sidor för mycket när jag är för trött som jag sen måste läsa om för att jag i princip sovit och bara tittat på orden utan att ta in dess mening.

Dagens näst bästa (alltså efter att superpappan hjälpt mig byta däck) är att sotarn hörde av sig idag och kom med det glada beskedet att han besöker oss på fredag förmiddag. Med liiite tur så brinner alltså en brasa efter att jag kommit hem från jobbet på fredag kväll :D

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback