Snöstorm

Ja tro det eller ej men snöstorm blev det. Fick en chock när jag tittade ut genom fönstret på jobbet idag och såg att snön öste ner. Om det inte hade blåst så mycket hade det nog varit den dära perfekta julafton snön. Stora fina vita flingor som seglar sakta ner mot marken. Storm eller ej så fick jag den där varma mysiga känslan i kroppen som jag sen njöt av hela dagen även fast det slutat snöa.

Efter att jag gjort mig förtjänt till lön även idag så åkte jag vidare till Boom och Oscar och beställde våran nya liggstol till vardagsrummet. Aktobat heter den och den flyttar in hos oss on precis en vecka. Och den ska inte få någon sämre plats en bästa tänkbara just nu, framför kaminen.
Snart börjar vi fylla ut vårat hem, kanske att jag tom inom en snar framtid känner mig redo att börja spika upp tavlor på väggarna. Som läget är nu känns vårat hem inte så personligt. Jag tror det beror på att jag är lite för velig och inte riktigt vet hur jag vill ha allt. Eller i vilken ände man bör börja. Men vi jobbar mot den där varma och oemotståndliga hemma mys känslan och jag tror att jag snart är redo att börja spika upp tavlor i vardagsrummet :P Det tar ju tid att bygga in själen i ett hus. Och ärligt så tror jag att bara jag slutar vela så hiskerligt kommer det mesta nog av sig själv.
Det jag jagar just nu är ett vitrinskåp, tvbänk och sen ska jag nog också köpa en ny ryamatta till vardagsrummet.
Vi köpte en takfläckt här om dagen som ska sättas upp så vi får runt värmen lite, så vi inte får 800 grader i vardagrummet och minusgrader i sovrummet. Den är snygg, stilren och kommer nog absolut att fylla sin funktion.

Imorgon bitti kommer sotaren hit och säger om vi får godkänt att börja elda i kaminen. Hoppas ni håller tummar och tår så jag får komma hem till en sprakande brasa imorgonkväll. Hade varit helt fantastiskt mysigt.

Som sagt har jag en härlig känsla i kroppen idag vilket resulterade i många varma ord om saker och ting!
Imorgon är det fredag och jag jobbar helg. Nu ropar john blund att det är dags att stänga ner datorn så det är bäst att jag lyssnar medans han väl är här med sitt magiska sovögongrus!

Kommentarer
Med vänliga hälsningar Ida

Hade ju inte vart dumt om ni fick inleda helgen med mys framför brasan!!

Jag måste erkänna att jag kände mej rätt duktig när jag städat klart bilen!! Dock var det oerhört tråkigt och kallt ute men de gick ju vägen och nu är den fin =)

2010-10-15 @ 00:04:29
URL: http://saraidasofia.blogg.se/

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback