Blåst och regn

Det svenska höstvädret fortsätter.  Jag kanske är lite knäpp men jag älskar höstvädret, jag hoppar i mina mjukis byxor, på med tjocksockar och myyyser ner mig i soffan. Men när Athos säger, vovv vovv, då önskar jag en liten stund av vindstilla och sol :P Inte så roligt att gå ut med lilla pottsorken när det är regn och blåst. Och speciellt inte idag eftersom när jag klev upp i mose hade Athos kissat i hela hallen och gjort en pool i mina skor :/ Jag var heelt dödstrött igår kväll och glömde tydligen ställa undan mina skor så jag får väl egentligen skylla mig själv när jag vet att han är sjuk och det är kolsvart så han ser ju inte direkt vart han kissar.

Efter jobbet igår åke jag och fixade naglarna, och när jag LIX var i stan så tänkte jag svänga in på någon skoaffär och se om jag kunde hitta mig ett par "finare" vardagsskor och ett par nya stövlar. Sprang ner på skopunkten och hittade ett par suuper sköna stövlar och sen fick jag nys om att det var utfärsäljning på Bianco, men när jag åkt upp för rulltrappen och just tänkte göra en snabbsvepning över skoaffären för att sen springa till bilen eftersom parkeringstiden gick ut så stod hon bara där. Frida som jag inte träffat på jättelänge. Sjäälvklart måste man stanna och prata när man träffar en gammal klasskompis, speciellt när vi hände ihop hela gymnasiet...
Och när jag kom tillbaka till bilen satt det en fiiinfiin gul lapp på min bil där det stod att jag var välkommen att betala in 350 kr inom 8 dagar.. Typiskt!! Så nu har jag fått min första böter sen jag skaffade körkort. 350 kr som jag kunde ha lagt på ett par nya vardagsskor... MEN det var iallafall jättekul att prata med Frida så jag måste väl på ett sätt säga att det var okej när jag hade en sån bra anledning till överstridelsen av min parkeringstid :P

Efter jobbet idag hade jag en date inplanerad med sötaste Annica och Athos tjej Thea. Vi trotsade vädret och gick ut på en prommis så hundarna fick leka av sig. ( börjar vi inte våra möten så så river hundarna huset )
Vi gjorde kycklinggryta till middag, åt jordgubbscheesecake till efterrätt och bara myste på som vanligt.

Nu ska jag sjunka lite djupare ner i soffan så jag ligger riktigt bekvämt när idol börjar.
Ha en fortsatt trevlig kväll :D

Kommentarer

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback