Ny helg igen

Veckan har varit både bra och dålig. Den har dessutom gått väldigt snabbt!
I tisdags när jag kom hem från jobbet upptäckte jag att Maja (ena katten) hade kissat på en av mina nya tygklädda köksstolar!!! Hon har sista tiden visat sitt missnöje under löpen genom att kissa på saker. Framförallt mina skor, så sen vi flyttade till lägenheten har hon löpt 3 gånger och hunnit kissa på 3 av mina favvis skor och sen har jag hittat några "favorit ställen" där hon återkommande kissar, ställen som under köksbordet, vid kaffebryggen och på lilla avställningsbänken. Hur som helst så tänkte jag att jag minimerar ytan för henne så jag håller dörren till köket, vardagsrummet och toaletten stängd under dagarna när jag är på jobbet. Då har dom mitt sovrum och den stora hallen kvar där dom kan härja fritt...
Men då på onsdagen så öppnade jag ju upp alla dörrarna när jag kom hem från jobbet så dom kunde strosa runt i hela lägenheten, och det var ju tydligen ett stoort misstag..
Torsdag när jag kom hem från jobbet så möttes jag för det första av att någon tagit min parkering... igen.. detta är 3 gången sen jag flyttade in och sjukt störande. Lite halvbitter parkerar jag på en annan parkering och när jag öppnar dörren till lägenheten så möts jag av en stark doft av kattpiss och Pumba kommer flygande ut genom ytterdörren och dundrar raka spåret ner till våningen under. När jag väl tagit rätt på pumba och kommer upp till lägenheten igen så upptäcker jag att Maja har kissat på posten som ligger på golvet innanför dörren.... Sen går jag in till köket för att slänga posten och torka upp det som skvättat på golvet, och eftersom den dörren varit stängd så känner jag påengång kattkisslukten där också.. drar ut stolarna till köksbordet och ser att hon mest troligt kvällen innan har varit och kissat på alla stolssittsarna och lämnat en stor pöl under bordet.
Jag blir ju såklart vansinnig och tänker att jag går bara och kissar, byter och om sen sätter jag fart och storstädar lägenheten för att få bort denna superäckliga lukt.. Då ser jag att jag glömt stänga dörren till badrummet där jag hade gömt en fin (fake) fårskinnspall som hon nu SJÄLKVKLART har kissat på.. och det har runnit massor på golvet, såg ut som att jag hade hällt ett stort glas vatten.
Kan säga att jag var inte super nöjd den eftermiddagen. Storstädade varenda vrå och lyssnade till hårdrock. I måndags beställde jag tid för att kastrera henne (vilket inte var någon billig historia, 1220 kr ska dom ha) men det blir inte förän 1 februari. Men peppar peppar så tror jag hon är påväg ur löpen nu och inte hinner löpa mera innan hon ska kastreras.

Nog om Maja och den helt värdelösa torsdagen jag hade!

Idag blir nog en rätt lugn och skön dag, kanske far till mamma och pappa en sväng och tvättar lite (tydligen tar någon folks trosor i våran tvättstuga där jag bor) Sen kl 4 ska jag upp till syrran och köra mitt andra pass på pole dance. Hon har nämligen köpt hem en egen stång som jag fick prova förra veckan och tyckte det var toppen kul. Så i eftermiddag är det dags igen! :) Sen blir det att sola, se gladiatorerna och dricka lite vin med Renita. Känns som en väldigt bra lördag om du frågar mig :D

Titta va duktig jag är, första gången jag provade på detta!






Kommentarer
Med vänliga hälsningar Anna

Kul att du vaknat och börjat skriva igen.

Har saknat att läsa om dina upptåg:) Låter bra att du kommer igång även med träningen, det behöver vi alla. Ser ju riktigt bra ut på`"polen":) Träningsvärk nu eller?

2012-01-23 @ 11:16:33

Din åsikt

Vad heter en sån skönhet?:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (självklart ser bara jag den)

URL/Hur kan jag hitta dig?

Vad har du på hjärtat?

Trackback